U bent hier:: Home > Activiteiten > Anela Conferentie > Programma
Programma / Programme▲
Download hier het programmaboekje (pdf) met alle abstracts.
Hieronder vind u de volledige lijst met |
Please find here the program bookletincluding all abstracts.
Below find the full list of |
Note to poster presenters: the poster boards are 1000 by 1250 mm, portrait orientation (ample space for A0)
Lijst presentaties / List of presentations
Towards an Intercultural Communication Competence Tool for Erasmus Mobility Students
Diler ABA (Kadir Has University – Turkey, University of Antwerp – Belgium)
Factors affecting the recreation of a story from a text; A cross-cultural experiment
Abder El AISSATI & Mieke Stokmans (Tilburg University/ Department of Culture Studies)
How Metalinguistic Information affects online L2 processing: Evidence from Differential Object Marking (DOM) Acquisition
Sible ANDRINGA and Maja Curcic (University of Amsterdam)
Predicting narrative ability: parental and child factors in early interaction
Akke de BLAUW, (UvA, ACLC) Anne Baker, Judith Rispens
Automatically identifying characteristic features of non-native English accents
Jelke BLOEM (University of Amsterdam), Martijn Wieling, John Nerbonne
An integrative account of fluency perception
Hans Rutger BOSKER (Max Planck Institute for Psycholinguistics)
The acquisition of syntactic interclausal relations in L2 English
Manon BUYSSE (Vrije Universiteit Brussel)
The Development of Morphological Complexity: a Cross-Linguistic Study on L2 French and English
Bastien De CLERCQ & Alex Housen (Vrije Universiteit Brussel)
Individual differences in adults’ acquisition of determiner-noun agreement in a new language
Maja CURCIC, Sible Andringa and Folkert Kuiken (University of Amsterdam)
Recruiters on spelling: myth and reality
Filip DEVOS (Universiteit Gent) en Sofie De Worm
Data on variation and change in Kurmanji re-examined
Margreet DORLEIJN (University of Amsterdam)
Complaints and affiliation in elderly peer group meetings
Christina ENGLERT (Rijksuniversiteit Groningen)
Towards a new identity: Raising the metacognitive awareness of medical students learning a second language
Christine FOURIE (Universiteit Antwerpen)
De impact van de methodiek ‘Tatertaal’ op het taalstimulerend denken en handelen van kindbegeleiders
Koen Van GORP (KU Leuven)
Exploratief onderzoek naar de mogelijkheid van het herhalen van schrijftaken in de twee hoogste klassen van het basisonderwijs
Noortje HEMMEN (Rijksuniversiteit Groningen)
De woordenschat van dialect-Nederlandssprekende meertaligen in Limburg
Kirsten van den HEUIJ (Maastricht University), Elma Blom en Leonie Cornips
Aging and Bilingual processing: Age-related Differences in Nonverbal Cognitive Performance between Monolinguals and Early and Late bilinguals
Nienke HOUTZAGER (Rijksuniversiteit Groningen, afdeling Toegepaste Taalwetenschap), Simone Sprenger, Wander Lowie en Kees de Bot
Nu even concreet: De relatie tussen concreetheid, begrijpelijkheid en voorstelbaarheid
Lettica HUSTINX (Radboud Universiteit Nijmegen), W. Spooren, J. Aben, E. Turkenburg
Voorzetsels die beknopte bijzinnen inleiden in het Italiaans T2: een experiment over metalinguïstisch bewustzijn bij Nederlandstalige leerders
Giuliano IZZO (Universiteit Gent) & Irene Cenni
The Separate Effects of Conceptual and Syntactic Complexity on L1 and L2 Fluency
Nivja de JONG (Universiteit Utrecht)
Code-switching in Dutch-English bilinguals: a behavioral ecological account
Merel KEIJZER (Rijksuniversiteit Groningen)
Exploring the relationship between receptive and productive vocabulary sizes among Azerbaijani English majors
Hajiyeva KONUL (University of Antwerp)
10 years of DST for SLD in the Netherlands: Merits and challenges
Wander LOWIE (Rijksuniversiteit Groningen)
Eye movements during L2 text chat interaction
Marije MICHEL (Lancaster University), Bryan Smith (Arizona State University, USA)
A theoretical and empirical approach to catechistic teaching
Lisa NIEDERDORFER (Tilburg University) en Sjaak Kroon
The postfield in Cité Duits: Syntactic variation in in-group speech
Nantke PECHT (Albert-Ludwigs-Universitaet Freiburg)
The introduction of bilingual education at primary school level in Suriname
Emmanuelle Le PICHON (Utrecht University) and Ellen-Rose Kambel
“Ik vind het gewoon zo dom klinken” Hoe tolerant zijn aankomende docenten ten opzichte van collega’s en leerlingen die spreken met een accent?
Petra POELMANS (FLOT), J. Swanenberg, A. Kerkhoff
Verb-particle constructions in learners’ written and spoken productions: a usage-based study
Emilie RIGUEL (PARIS 3 – LA SORBONNE NOUVELLE)
Socio-Pragmatic Appropriateness in the Written Production of Proficient Dutch L2 Learners with L1 German
Patrick SCHETTERS (Universiteit van Amsterdam / Universität Zürich)
proficiency
The functions of declarative questions and their action formation
Lucas SEUREN (Rijksuniversiteit Groningen), Mike Huiskes, Tom Koole
The Difficulty of Learning Inflectional Morphology in a Second Language: a Cognitive Perspective
Hannelore SIMOENS & Alex Housen (Vrije Universiteit Brussel)
Welke “T” in NVT-onderwijs? Leerganganalyse met aandacht voor intratalige variatie
Tom SMITS & Hanne Kloots (Universiteit Antwerpen)
The role of individual differences in the acquisition of Polish (first exposure) by German, French, Italian, English and Dutch learners
Marianne STARREN (Radboud Universiteit) and Odette Scharenborg
Standard language vs. speech community: Language variation in spoken Frisian
Nika STEFAN (Fryske Akademy), Edwin Klinkenberg, Arjen Versloot
Het effect van VVE-werkwijze “De Taallijn” op de taalontwikkeling van peuters en kleuters
Helen STRATING (Radboud Universiteit/Expertisecentrum Nederlands) en Druten, L. van
The patchwriting dilemma: (how) can we teach students to find their own voice in academic writing?
Carola STROBL (Universiteit Gent)
Professionalising multilingualism in public authorities. A stage model regarding organisational and intercultural responsiveness to migrant groups
Jan ten THIJE (Universiteit Utrecht), Astrid Porila
Lexicale rijkdom, frequentielagen en tekstmoeilijkheid
Anne VERMEER (CIW. UvT)
Immersie-onderwijs met het Nederlands als doeltaal: Onderzoek naar de attitudes en motivatie van de ouders van immersie- en niet-immersie-leerlingen uit Luikse secundaire scholen
Charlotte de le VINGNE (Universite de Liege)
Dialect als stereotypering. Regionale identiteit in Noord-Brabant verbeeld en verwoord op Facebook.
Puck VISSER, Jacomine Nortier & Jos Swanenberg (Universiteit van Tilburg)
Trying to Meet First Year English Majors’ Academic Reading Needs
Marina VULOVIC (University of Antwepen)
Framing effecten in een vreemde taal
Per van der WIJST (Tilburg University), Jessi Gruszka
Niet-vloeiendheden in de taalproductie van kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) van 8-9-10 jaar
Rob ZWITSERLOOD (Koninklijke Auris Groep), Marjolijn van Weerdenburg, Frank Wijnen, Ludo Verhoeven
Lijst met posters / list of posters
Exploring the relationship between individual differences and learners’ receptivity to written corrective feedback
Catherine van BEUNINGEN (Hogeschool van Amsterdam)
What the use of focus particles in German speaking learners of Italian can tell us about their interlanguage
Irene CALOI (Goethe University – Frankfurt am Main)
Online processing of syntactic constructions unique to the second language: An eye-movement study with Swedish advanced learners of English
Josine GREIDANUS (Lund University), M. Gullberg, R. Andersson
De productie en verwerving van constituentvolgorde in de Nederlandse Gebarentaal
Annemiek HAMMER (Hogeschool Utrecht; Instituut voor Gebaren, Taal en Dovenstudies) & Jan Nijen Twilhaar
The BLC-HLC theory of language proficiency in native and non-native speakers
Jan HULSTIJN (University of Amsterdam)
Ouders van dove kinderen als effectieve L2 taalpragmatici
Joni OYSERMAN (Universiteit van Amsterdam) & Mathilde de Geus
Measuring the effect of the ”most appropriate” language choice on the wellbeing and social and cognitive abilities of multilingual elderly in caring institutions in the Netherlands
Anna POT (Rijksuniversiteit Groningen)
The influence of L2 on L3: the role of proficiency
Rosalinde STADT (UvA)
What does bilingualism tell us about Specific Language Impairment in Turkish-Dutch bilingual children?
Tuba YARBAY DUMAN (Amsterdam Brain and Cognitive Center, University of Amsterdam)
Further lights on the on-line comprehension problems and strategies of L2 listeners: The case of French and Arabic-speaking learners of English
Naouel ZOGHLAMI (University of Paris 8 – CNRS)
Lijst met colloquia / list of colloquia
Engels op de basisschool: processen en resultaten van vroeg vreemdetalenonderwijs
Myrthe BERGSTRA, Ellen van den Broek, Rick de Graaff (Universiteit Utrecht / UIL-OTS), Evelien Krikhaar, Sharon Unsworth, Janice Wierenga
Het Australisch genreconcept – verkenning van de bruikbaarheid in de Nederlandse onderwijscontext
Maaike HAJER (HU) en Bart van der Leeuw (SLO)
Toetsing taalvaardigheid Nederlands in het hoger onderwijs in relatie tot studiesucces
Folkert KUIKEN (UvA), Lieve De Wachter (KU Leuven), Klaartje Duijm (UvA), Jordi Heeren (KU Leuven), Margarita Steinel (UvA), Ineke Vedder (UvA)
Interactie in de zorg
Wyke STOMMEL (Radboud Universiteit Nijmegen)